sobota, 23 listopada 2013

Poczytajmy o...... Bożym Narodzeniu


Z Bożym Narodzeniem zazwyczaj kojarzy nam się choinka, dzwoneczki, żłóbek, pastuszkowie, świece i pierwsza gwiazdka, a także kolorowo zapakowane prezenty. Do tej listy dodajmy jeszcze opowiadanie bajek, które może stać się pięknym zwyczajem w naszych domach i tradycyjną częścią obchodów Bożego Narodzenia."

Tymi słowami zaczyna się książka, zgadzam się z tym w 100%. Przecież książka to wspaniały prezent a baśnie o aktualnych świętach - najlepszy. Dzięki czytaniu książki po świętach, pozostanie w nas ich atmosfera i przeniesiemy się do krain i przeżyć, których sami doświadczyć nie mogliśmy. Zbliżymy do nich natomiast nasze dzieci.
Książka ta jest kolejną, jaką otrzymałam od wydawnictwa Jedność i bardzo chciałam Wam przedstawić.
Autorem książki jest Bob Hartman, autor od wielu lat związany jest z literaturą dziecięcą. Co więcej, sam aktywnie uczestniczy w czytaniu dla dzieci. Spotyka się z nimi w wielu miejscach aktywnie czytając. Co to znaczy aktywnie czytając? Mam na myśli czytanie z podziałem na role. Na końcowych stronach książki znalazłam propozycje do każdej opowieści, jak można ja podzielić na role, co mogą dzieci w trakcie czytania robić ( mrugać oczami, poruszać rączkami). Wydaje mi się to wspaniałym, dodatkowym urozmaiceniem czytania.

Książka ta podzielona jest na trzy części, każda część zawiera po kilka opowieści:

-  Biblijne opowieści bożonarodzeniowe
- Opowiadania o bożonarodzeniowych tradycjach
- Bożonarodzeniowe legendy i opowiadania



Każda opowieść zawiera dialogi, dzięki temu nie nudzi się dzieciom. Przygody bohaterów często są nam znane bo pochodzą z Biblii, do tego na każdej stronie książki znajdują się barwne ilustracje, które przyciągają wzrok.
Wiele historii pochodzi z legend i znajdziemy tez takie, które ukazują życie zwykłych rodzin takich jak nasze, zmagających się z sytuacjami, które wydaje się nigdy nie mogłyby się zdarzyć. W książce ukazane jest dobro i piękno. nie jeden dorosły z przyjemnością książkę przeczyta.
Książka jest przeznaczona dla dzieci w wieku 7- 12 lat, za cenę 29,90 możecie ją nabyć TUTAJ

Zapraszam także na FB stronę wydawnictwa.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz